اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش به فارس خبر داد

پیش‌بینی ثبت‌نام یک میلیون نوآموز در دوره پیش‌دبستانی امسال

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش از پیش‌بینی ثبت‌نام یک میلیون نوآموز در دوره پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: نرخ پوشش پیش‌دبستانی در مناطق روستایی به ۵۰ درصد و نرخ پوشش پیش‌دبستانی در سراسر کشور به ۷۰ درصد رسیده است.

پیش‌بینی ثبت‌نام یک میلیون نوآموز در دوره پیش‌دبستانی امسال

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از یک میلیون نوآموز پیش‌دبستانی در کلاس‌های دارای مجوز از اداره آموزش و پرورش ثبت‌نام خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از نیمی از نوآموزان پیش‌دبستانی ثبت‌نام شدند، افزود: با توجه به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس‌ اولی‌ها همزمان با پیش‌دبستانی‌ها بود، قرار شد در جاهایی که پایگاه نداریم، ابتدا سنجش کلاس اولی‌ها انجام شود که هم‌اکنون سنجش پیش‌دبستانی‌ها در حال انجام است و پس از آن ثبت‌نام‌شان قطعی می‌شود.

فضلی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۷۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی داشتیم، گفت: سال گذشته نرخ پوشش مناطق روستایی ۳۰ درصد بود که اکنون به ۵۰ درصد رسیده است؛ ضمن اینکه نرخ پوشش پیش‌دبستانی در کل کشور به ۷۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول